شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

دستگاه آزمایشگاهی کجلدال چیست 

صنایع آزمایشگاهی بخشی در زمینه تولید صنایع آزمایشگاهی با بهره‌گیری از بهترین متریال روز جهان و استفاده از هوش کارشناسان با تجربه امروزه در سطح جهانی می در خشد.

دستگاه آزمایشگاهی کجلدال چیست 

۲ بازديد
کجلدال یاکلدال  از مراحل تعیین میزان نیتروژن در مواد را گویند که در شیمی تجزیه به آن می پردازند. این روش به واسطه دانشمند دانمارکی به نام یوهان کیلداهل کشف شد. در سال 1883 کیلداهل ماموریت داشت تا میزان نیتروژن موجودی در آبجو را اندازه گیری کند این مساله به حدی مهم و حیاتی بود که این دانشمند در حین آزمایشات توانست روشی بسیار سریع تر و دقیق تر از روشهای موجود در آن زمان را بیابد. این دانشمند اولین شخصی بود که توانست روش کلدال را بیابد و در جلسه انجمن دانمارک ارائه دهد و با این روش کمک شایانی به محققان و دیگر دانشمندان بکند. محققان به واسطه این روش بسیار سریع تر و دقیق تر می توانند نیتروژن موجود در مواد را اندازه گیری کنند. این روش اندازه گیری را به افتخار این دانشمند روش کجلدال یا کلدال نامیدند.

کاربردهای دستگاه آزمایشگاهی کجلدال

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم به روشی که برای اندازه گیری کمی نیتروژن در مواد شیمیایی از آن استفاده می کنند را کجلدال گویند اما این روش چگونه انجام می شود؟ و چه فرآیندی باید صورت بگیرد تا این میزان به درستی مشخص بشود؟ با توجه به تاریخچه کهن این روش به دلیل اهمیت میزان موجودی نیتروژن در مواد، متوجه شدیم که تعیین نیتروژن در زمینه شیمی سابقه بسیار طولانی دارد، از این رو بررسی میزان نیتروژن موجود در یک نمونه آزمایشگاهی می‌تواند اطلاعات بسیار با ارزشی را در اختیار محققان قرار دهد. اما می دانیم که این روش به راحتی به دست نمی آید و نیازمند دستگاه های مربوطه و چند مرحله کار بر روی یک نمونه است. یکی از ابزاری که به کمک آن می توان کمی نیتروژن را بدست آورد دستگاه تقطیر کجلدال می باشد. اما این دستگاه آزمایشگاهی کلدال چگونه این میزان را مشخص می کند؟ در ادامه به این امر مهم می پردازیم.
دستگاه آزمایشگاهی کجلدال چیست

فرآیند دستگاه آزمایشگاهی کجلدال

بر اساس اصول کلدال تعیین نیتروژن نیاز به سه مرحله هضم و تقطیر و تیتراسیون دارد. روش کار این دستگاه به این صورت است که: در ابتدا نمونه ی مورد تحقیق باید طی فرآیند هضم، در یک محلول اسید غلیظ جوشانده شوند که حاصل، نمک آمونیوم می باشد، سپس این نمک آمونیوم وارد مرحله تقطیر می شود، طی این فرآیند یک ماده پایه اضافی به مخلوط هضم برای تبدیل یون آمونیوم به آمونیاک اضافه می‌شود. با جوشاندن و متراکم کردن، گاز آمونیاک استخراج می شود که وارد مرحله تیتراسیون و در نهایت مقدار نیتروژن مشخص می شود. تمام مراحل یاد شده به کمک دستگاه آزمایشگاهی کجلدال انجام می شود. از انجایی که برای یافتن این کمیت و بهره گیری ازمواد پرخطر، جنس بدنه این نوع دستگاه ها باید از مواد باکیفیت و دارای خواص ضداسیدی و مقاوم به حرارت در بدنه ساخته شود. استفاده از مواد اسیدی و استفاده از حرارت احتمال آسیب رسیدن به دستگاه را بالا می برد پس بسیار مهم است تا این دستگاه از ایمنی بالا و کیفیت عالی برخوردار باشد. از دستگاه کجلدال میتوان به طور گسترده در صنایع مختلفی چون: پزشکی، کشاورزی، محیط زیست، تحقیقات علمی، کنترل کیفیت، تولید خوراک و.... بهره می برند. روش کلدال توسط دستگاه کجدال به روشی شناخته شده در سطح بین المللی برای برآورد محتوای پروتئین در غذاها و یک روش استاندارد که برای صاف کردن خاک ، زهکشی ، کودها و سایر مواد نیز استفاده می شود. دستگاه کجلدال یک سیستم تعیین خودکارنیتروژن می باشد که راحتی زیادی برای افراد و محققان در تعیین نیتروژن مواد به همراه دارد.

خرید و قیمت دستگاه آزمایشگاهی کجلدال

با توجه به حساسیت این دستگاه بنابر این نتیجه می گیریم که ساخت تجهیزات آزمایشگاهی خصوصا دستگاه کجلدال نیازمند تخصص و تجربه طولانی مدت می باشد. چرا که با توجه به حساسیت این امر مهم و بهره گیری از مواد پرخطر، جنس بدنه این نوع دستگاه ها باید از مواد باکیفیت و دارای خواص ضداسیدی و مقاوم به حرارت در بدنه باشد از این جهت باید مجموعه های قابل اعتماد و با تجربه ای تولیدات درجه یکی را در این زمینه ارائه دهند. مجموعه صنایع آزمایشگاهی بخشی از نمونه ی این مجموعه های قابل اطمینان است که موفق شده با استفاده از فناوری روز دنیا و با رعایت استانداردهای اروپا، دستگاه های تقطیر کجلدال فوق العاده باکیفیتی چون دستگاه کجلدال تمام اتوماتیکV50 و دستگاه کجلدال اتوماتیک V40 را روانه بازار ایران کند. این دستگاه ها به صورت کاملاً دیجیتال بوده و به سیستم های کنترلی متعددی مجهز شده اند. برای خرید و یا اطلاع ازقیمت این دستگاه می توانید به وبسایت این شرکت مراجعه کنید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.